måndag 7 maj 2012

Intervju med Malmö Stadsbibliotek

- mycket trevligt - här!

Och fler bra författarintervjuer hittade jag här.

Jag tycker man kan ha stor nytta av att läsa författarintervjer, inte bara för att man är nyfiken på en speciell bok eller person, men också i sitt eget skrivande i det att man lär sig hur andra formulerar sig om sina verk, sin inspiration och sina processer.
Det kan vara rätt viktigt det där. Att försöka förmedla till sig själv, till ett förlag och till en läspublik vem man är som författare och vad det är man skriver om egentligen.

För frågor blir det. Trust me. Och kul, ju!?

2 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Jag är faktiskt nästintill värdelös på att prata både om mig själv och min bok. Som ju snart är tre böcker till. Dags att lära sig, tack för tipset!

Anneli sa...

Tack för ett bra tips! Det är en väldigt bra idé, att använda sig av andras tankar och erfarenheter för att lättare kunna definiera sig själv och sitt skrivande.