tisdagen den 10:e april 2012

Som på den gamla goda tiden?

Yours Truly, out and about i Oxford härom dagen.

"Åh", sa E när han såg bilden. "Henne minns jag. Du ser ut som en student ..."

Och så fick han, typ, den blicken?

Usch.

I övrigt inte så mycket tankar och känslor och analys här på bloggy. Det kan bli så.
Jag skriver intensivt på annat håll och då spar man sig liksom för det.
Arbetsåret börjar veckla ut sig framför fötterna och jag gillar't.

Långhelgen gick OK. Och lilla Gs inskolning har gått OK (lättnaden!), och hon kan gå nu (!), och ta sig ner säkert från soffa och vuxensäng, och äta vanlig mat riktigt bra (men sover illa).
Alla mår hyggligt.
Utom min älskade smidiga rosa bärbara Dell-dator då. Den puttades i golvet från ett "säkert" ställe så att hårddisken dog. (Backup every day people!)
Tack för den, lilla G.

Alltså barn behöver fan inga leksaker. Bara obegränsade mängder hemelektronik att förstöra, målmedvetet och metodiskt.

7 kommentarer:

Simona sa...

I hear you. Back up every day. Åsså kollar man att backup-systemen fungerar som de ska... Just sayn... Very bittert.

Amanda sa...

Exakt!
Mailar dock allt viktigt till mig själv också.
Men hade typiskt nog skrivit en del den dagen som jag INTE hade hunnit maila mig själv när datorn dog och inte ens min privata IT-expert kunde rädda minsta bokstav - piss.

TUTT sa...

SNYGGO!
Jag håller med E. Du ser precis ut som på studenttiden. I know. I was there.

Lovable sa...

Har nyligen varit igenom datordöden- en oerhört otäckt liten upplevelse. Känner mig nu som Carrie i Sex and the City när jag kikar på min externa hårddisk som backar allt hela tiden. En fråga; hur lyckas du hålla så många bokprojekt i luften på samma gång. Ger det ena projektet energi åt det andra? Verkligt seriösa synopsis som följs till punkt och pricka eller vad är tricket? Vore glad för goda råd- här finns det idéer en masse men total avsaknad av organisation... Kram!

Tid att skriva sa...

Jag känner igen mig så i det där med datorn som åkte i backen från så kallad säker plats. (Sådana existerar inte kan jag konstatera så här efteråt.) Sitter här med en sprillans ny laptop själv pga två klåfingriga trollungar som inte kunde låta bli att putta den gamla i golvet så att skärmen gav upp.

cyndi sa...

Gamla Goda Tider är klart överskattade ;-)

Ems sa...

Åh va härligt det ser ut! Längtar ihjäl mig till mitt besök i oxford med bokhandlarkollegorna.