onsdagen den 4:e april 2012

Har handlat

inför besök på långfredagen.

Det blir laxsnittar med soft cheese, det blir sausage rolls, det blir kyckling-ceasar-snittar.
Det blir engelska ostar och kex.
Det blir bubbel.
Det blir cheese cake med citron.
Det blir rice krispie cakes (ovan).

Kollapsar bara jag tänker på't.
Och då är det mesta fusk + redan inköpt.
Jag kollapsar alltså nästan vid blotta tanken på att öppna förpackningarna samt lägga upp på fat. Då är energireserven sådär, kan man väl säga.

Kanske kan tjyva lite bubbel att pigga upp mig med redan nu?
Oh dear. A slippery slope.

Vi hörs efter lååånghelgen, ha det så bra.

6 kommentarer:

cyndi sa...

Å, dessa långhelger.
Om dom bara vore just lååånga
och kraaavlösa ;-)

Don't kollaps!
Fuska och bubbla.

Det ska jag :-)

Ninas skrivarlya sa...

trevlig påsk (med mycket gott att äta och dricka). :)

Marie sa...

Men så ska du ju inte bara öppna förpackningarna och lägga upp på fat, det ska väl dukas och städas och plockas och kläs på barn och vara värdinna och se till att allt är trivsamt och att barnen är nöjda. Och allt annat runtomkring...

lilla S sa...

Glad påsk Amanda, och ni andra med! Vad andvänder du för bilder förresten, både egen kamera och andra bildkällor? Kom just på att jag brukar gilla dina bilder väldigt mycket, har inte tänkt på det förut.
Och lite bubbel låter rätt bra...

Jenny sa...

Låter såååå gott. Ha en underbar påsk.

Amanda sa...

Tack!
Lilla S, jag lånar bilder hejvilt.