fredag 13 april 2012

Alla har en egen tiiidning inom sig?


"Alla ska ha en egen tiiidning nuförti'n", muttrar jag för mig själv.
"Det är det nya. Att ha en egen tiiidning. Vad kommer härnärst; min morsa annonserar att hon fått en egen tiiidning?"

Men så minns jag. Det har hon ju redan fått!
När man bytte till källsorterad sophantering i kommunen skrev mamma in och ställde så innihelvette många kluriga frågor att dom kom och gjorde en egen tiiidning om henne. Fotade under diskbänken och sånt.

Jaja.
Di har alltid legat lite steget före i Skaraborgs län.

2 kommentarer:

cyndi sa...

Jaaa!
Med korsordsbilaga!
Och trädgårdstips!!
Och en liten hjärtespalt :-)
Ska göra en.
Genast.
My way.

Cyndis fredagstidning.
Helt utan trender.
Inget mys!

halvbonden sa...

I små samhällen, som jag bor i, är det lätt att hamna i tidningen, men det är väldigt mysigt att öppna den varje morgon och säga: jasså där är han, och jaha har hon gjort det, osv.