fredag 20 april 2012

11-utmanad

av lilla S!

Vilket vore det godaste godiset som inte finns än?
Nutella-chokladkaka. Så ovärdigt att sitta och sleva i sig direkt ur burken.

Om du fick äta middag med fem kändisar, vilka skulle det vara?
Barbro Lindgren. Det räcker.

Vilket vore det värsta sättet att dö på?
I förtid, plågsamt och våldsamt, framför barnen.


Säg en onödig pryl du aldrig skulle skaffa!
Roterande pastagaffel.


Vilken bok skulle du vilja vara med i?
Guinness Rekordbok; "Världens bästa författare" (skoja)

Vad skulle du vilja att ditt hundraåriga jag sa till dig nu?
Don't sweat the small stuff. Oh, and it's all small stuff.

Vad var du rädd för när du var liten?
Stickiga insekter, dumma barn, pinnar i vattnet?

Vilken bok minns du mest från när du var liten?
En 50-talsaktig pastellig kapitelbok om nån flicka och förtrollade (?) pepparkakshus som fanns på skolbiblioteket i Böda när vi var på Ölandssemester varje år. Tror den var översatt, kanske från USA eller UK. Önskar så att jag visste titeln. 


Hur skulle det perfekta porträttet av dig se ut?
Finns redan, E tog det, helt magiskt. Författarporträttet längst bak i den inbundna utgåvan av Döden på en blek häst.


Om det är mitt i natten och du är sugen på någon jättekonstig mat, vilken är det mest troligt att det skulle vara?
Konstig vet jag inte, men jag är nästan alltid sugen på fil, knaprig bakpotatis med tonfiskröra, samt OLW ostbågar (som tyvärr inte är lika goda som förr).

Vad skulle du vilja lära dina barn?
Behandla andra som du själv vill bli behandlad.


Jag utmanar alla som känner för't! Vet att man tydligen ska hitta på 11 egna frågor men ... jag hinner inte! Dessutom var dessa så bra så ta gärna dom. Och länka i kommentarerna pls.

4 kommentarer:

lilla S sa...

Tack för svaret!! :D Jag tror faktiskt att det finns någon sorts nutella-kulor eller liknande, men jag minns tusan inte vem som länkade...

Amanda sa...

Jomen alltså jag lurar på om inte Ferrero Rocher-kulorna har (typ) Nutella inuti. Samma producent är det i a f.

lilla S sa...

Är det säkert i så fall. Varför skriver de inte det i så fall, det skulle ju sälja sjukt bra!

Anna Persson sa...

Barbro Lindgren, ditt svar är samma som mitt! Sett K-specialen med henne på SVT-play? Eller var det K-special? Någon slags dokumentär i alla fall!