lördagen den 31:e juli 2010

Vi kolliderar på helgerna.

Det känns inte bra.

6 kommentarer:

Jessica sa...

:(
Hoppas på lösning.

Amanda sa...

Tack, det löste sig. Det är det där med 'alla tre tillsammans' som kan slita.
Och att jag har nolltolerans när E slarvar med saker (när jag väljer att slarva själv är det dock okej - KONSTIGT va.)
T ex slänga ratade fruktbitar rakt ut i täppan - gillar jag inte! Drar till sig getingar osv. Eller när han inte instinktivt har hyfsen att skydda oss andra från sina nysningar. Det låter toktrivialt men jag blir GALEN på sånt. GRR.

Jessica sa...

Det lönar sig att vara bestämd. C får bryt när det inte är ordning på grabbarnas kläder. Senast i förmiddags (obs! inte mot mig asså) Två kortbyxor och en träningströja borta. Tack vare honom hittades tröjan hos en granne och kortbyxor på ett udda ställe fram. De behöver träna sig på att ta större ansvar där (och jag fortsätter att...tänka på mat och så ist.)

Amanda sa...

å, igenkänning, jag får också en kokande ilska när saker/kläder som inte tas hand om ordentligt, "försvinner"

tycker inte alls det är avslappnande att vara 'avslappnad' med sånt, det är tvärt om uppstressande

Terése sa...

Intressant. Jag kan känna mig lite knäpp när jag stressar upp mig över att vissa leksaker är borta. Som sonens bilar (i princip det enda han leker med). Häromdan var en borta (Kungen) och jag blev lugn först när jag hittade den.

Maken tycker nog inte att det är riktigt lika viktigt. Inte heller verkar han tycka att det är lika viktigt att hänga tvätten slätt, eller att peta ut ärmarna så de inte hänger som fuktiga skrynkelklumpar när man ska hämta dem. Men så är det ju också en av anledningarna att jag sköter den delen av hushållsarbetet.

Sen skulle det ju inte skada om han TORKADE BORT SMULOR once in a while.

Såja, nu känns det lite bättre.

Amanda sa...

haha, here here

jag har inte 'kontrollbehov' för att jag är störd/överdrivet duktig flicka, jag har 'kontrollbehov' för att spara merjobb, pengar, tid, och få en ännu latare skönare fritid

man SKA dela med sig av 'best practices', mamma lärde mig tidigt de 'smarta' knepen att hänga tvätt men ingen har någonsin visat E det